onsdag 22 september 2010

Inga planer här inte!

Man ska inte planera något när man har småbarn, har jag lärt mig.. Då blir det tvärtom!

Undrar om hon kanske sover hela natten nu? (Då vaknar hon flera grr) Hon kommer säkert vakna snart!(Då kan hon sova hela natten) Hon kan sova nu, så åker vi efter det.. (det brukar sluta med i att hon sover 3 timmar istället för 1). Det blir aldrig som man tänkt sig.. Även när jag har främmande, vi sitter och snackar och garvar, DÅ somnar hon i min famn :)

Det kan förändras så från dag till dag hur den lilla madamen sover, man ska aldrig räkna med att hon hinner sova en stund, eller så.. Alltid när man planerar så gåre i stöpet. Jag är ju iofs mammaledig, så jag behöver inte ha måsten.. hihi.. Man tror man har fått in rutiner osv.. sen helt plötsligt börjar de ändra på saker o ting.. hihi de små liven, man lär sig något varje dag. En sak vet jag, man lär känna sitt barn så himla noga.. Går inte att förklara men det är alldeles som att jag kan läsa hennes tankar ibland, plötsligt händer det lixom :)

Som ni kanske förstår så fick jag min madame ute i vagnen att somna efter 2:a försöket.. Jag har kycklingfileer i ugnen, därför jag har tid att sitta här o babbla! :)

GLÖM ALLT JAG SKREV, NU VAKNA HON! bara för att jag skrev här.... suck!

Inga kommentarer: