torsdag 16 september 2010

Ivrig tjej!

Majken är nu inne på sin 2:a smakisdag, hon tycker det är så gott! Ivrigt gnäll hörs när jag inte stoppar skeden tillräckligt fort i munnen :p Har läst mig till att man ska börja med potatis, morötter, palsternacka el majs, sen frukt och sist gröt. Även att man ska köra samma smak i upp till 5 dagar (ca 1msk åt gången första veckorna o sen öka). Gröten är tydligen sist ut bara för de flesta barn föredrar det och kanske väljer de före amningen/ersättningen, o det låter ju ganska logiskt tycker jag..

Jag har sån himla torrhosta, blir gaaaalen.. känns som om jag har hela dammkorn i halsen :/ Magnus skulle köpa med sig flytande Noskapin när han kommer hem, ska prova innan ja lägger mig, hoppas de funkar!!!!!!! Sitter o dricker rabarber/gräddthe nu, o hoppas det lindrar lite.. Lillan tuttar o nu börjar The City på MTV!

Imorgon kanske vi slår på stort o åker till mormor o morfar, hon skulle skjutsa mig o gumman framotillbaka sa hon, de längtar ju efter lilla Puti nu när vi inte setts på 1vecka.. Mamma åker till Sthlm i helgen, så kommer dröja innan vi träffar henne igen också. Men hon behöver verkligen komma bort lite, o tänka på annat!

Nej, nu The City.. 

Inga kommentarer: