måndag 18 oktober 2010

Det luktar fiiiiiis!

Hahha, Majkens smakupplevelser börjar ta fart. Har nyss kokat blomkål och en potatis, mixade det med stavmixern och så lite flytande margarin och spad, nu har hon "smakisar" i tre dagar :) Därför det luktar fis här hemma!!! Hon tycker inte om bara potatis.. men potatis blandat med allt går bra.. Hon har ätit morötter, majs, palsternacka, broccoli, lite fruktisar då och då och så gröt såklart, allt inom loppet av en månad nu, och det går jättebra!

Vi har varit ute på gården nu på eftermiddagen, jag ställde in solsängarna under tak, sprayade mitt "lilla projekt fågelbur" vitt.. Magnus sågade med motorsågen, och Majken somnade i vagnen av denna ljuva stämma av motorsågande :) Inte illa! Bra att hon inte blir rädd av kontiga ljud.. Hon är van att vi tokar och spexar. Sen avnjöt vi en äppelpaj som jag bankade ihop här hemma :)

I morgon äre tandläkaren som gäller.. De ska gjuta av mina tänder, jag ska bli sååå sexig på nätterna och en bettskena ;) hahaha.. Gnisslar tänder och biter ihop så, när jag biter ihop ser det ut som ett pussel i mun på mig.

Nu ska jag hänga tvätten, eller tvätten o tvätten, har tvättat och gjort rent gåstolen nu idag.. Ska bli spännande och se om lillan tycker om den sen ;)

Inga kommentarer: