torsdag 14 oktober 2010

Uppdatering

Såja, nu har jag lite tid för att uppdatera lite! Inte så himla stora projekt som händer i en mammas liv, men nu har vi en dag i veckan inbokat med mammagruppen varje vecka, fram tills i slutet av november, verkar vara en bra grupp vi hamnat i, några kända ansikten så det är kul.. Majken är ibland de minsta tror ja, eftersom hon är född den 24 maj och det var barn födda april/maj! En tjej i från föräldrautbildningen går i samma grupp som oss och det skiljer bara 3 dagar mellan våra ungar!

Majken sover så sött i vagnen sin ute på baksidan, efter lite gröt, då blir hon så mätt och nöjd. Hon gillar verkligen banangröten! hihi.. Fick väga henne igår också, och gröten och smakisarna har gjort susen.. 6780g vägde hon nu min lilla perfekting! Kissade på mamma sin gjorde hon också, när jag skulle lägg upp henne på vågen, så jag fick åka hem med kissiga kläder, tur att vi ändå skulle hem! :)

I morgon blir det babysång igen, och Elin & Alexander blir också med :) kuuul.. åsså Jenny & Nellie! Så mysigt att avsluta veckan på tycker ja.. Sen i morgon ska jag göra den Grekiska potatiskakan som de gjorde på "Halv åtta hos mig" förra veckan, till det blir det grillad kycklingfile! Ska grilla en sista gång innan grillen åker in i garaget över vintern. Passar super eftersom Magnus går av natt i morgon bitti också och inleder sin lediga vecka..

Sista helgen i oktober blir det höstfest med jobbet :) kul att man inte blev bortglömd bara för att man är hemma, kul ska det bli men det blir nyktert.. Ska nog inte amma så hemskt länge till känns det som, men jag hoppas på någon månad till! så några månader hit o dit utan festande och en massa krångel spelar ingen roll.. Kankse blir ett glas i morgon till grillningen iaf! :)

På söndag blir det kalas för Jenny som blir 24 år! :)

Just ja, Magnus har börjat med råsponten i trappen nu, och guuuud så tjusigt det kommer bli!!!!

Såg att vi hade en gammal barnspark i vedbon, guuuud det får bli mitt nya projekt att putsa upp den till sessan min! Undra vilken färg jag ska ta? :)

Inga kommentarer: