lördag 13 november 2010

Jag tycker iallafall om att mysa!

Fick 8 timmars sömn inatt (i sträck), lovely!

Lillan somnade vid 20, och vaknade 6:05 i morse.. Har börjat "äta upp" henne innan natten.. hihi.. Hon fick gröt vid 17, sen tutte och sen ersättning till natten.. har sovit bra 3 nätter i rad nu på det. Kankse beror på att hon äter gröt 2 grr på per dag, plus lunch+efterätt, och tutte såklart emellan.. Kankse de sover längre när de får lite tyngre mat? Vad vet jag?

Har suttit och funderat på att köpa ny säng, eller be morfar göra om våran gavel, så kan man köpa bredare säng. Jag köpte ju 160 till oss för att jag tycker om att ligga nära.. Nu när man fått barn så händer ju det att man blir 3 i sängen ibland, och sen kanske 4-5 ;) Verkar vara fult att ha barnen i sängen har jag märkt, komentarer som "OJOJOJ, då får ni aldrig sova själva" "ni kommer få ett helvete". MEN har ni inte då glömt en sak? Det är ju mitt barn som det handlar om!!!! Era barn! Inte någon främling som katten släpat in, låter ju fan så på vissa. Jag vill att mitt barn/mina barn, ska känna trygghet att det bara är att komma på natten om de drömt mardrömmar, eller är sjuk eller så. Varför är det så tabubelagt att mysa med sina barn om natten?

Iallafall, jag funderar på en 210-220 säng KINGSIZE plus

:)

Inga kommentarer: