torsdag 18 november 2010

Packning

Packa står på mitt schema idag! En liten tös som Majken kan fylla en hel bil med packning.. Resesäng, vagn, matstol :) Hämta resesängen hos Jenny som Majken ska sova i måste jag göra idag med.. Ett drag med dammsugaren och plocka lite skulle inte heller vara fyskam så inte svärmor får tuppjuck när hon kommer, hon ska nämligen vara hus/kattvakt i helgen medans vi åker till Eskilstuna.

Jaha, Majken sover på om nätterna, somnar 20 tiden, och vaknar 5-6 på mornarna.. äter inte ens därimellan.. Men nu till ett problem, våran katt! Han gör allt som står i sin makt för att jävlas med mig tror jag.. 2-3 på nätterna kommer han in i sovrummet och skriker.. så då får jag gå upp och släppa ut honom.. annars ger han sig inte förrens Majken vaknar, och det tar inte alls lång stund, så inatt vaknade hon 3. Men hon somnade om bredvid mig till 6. Man kan ju inte " straffa" en katt heller, med att inte släppa ut honom.. IQ befriade djur, även om jag älskar honom, så retar han mig så fruktansvärt! Ska en hel familj styras över en katt lixom? jag vill inte låta han vara ute hela nätterna heller.. Kallt + att det finns mkt konstiga djur i skogen.. han är ju ändå min "förstfödde" :) haha

Fredag-lördag blir det att sova i friggan hos papsen iaf! SEMESTER!!! i sover som gudar när vi är där! haha och så ser jag fram emot 2,5 timmes bilresa i morgon, Magnus skulle köra.. Då ska jag och Majken sova! haha.. Malin får hålla Magnus sällis i framsätet :)

Inga kommentarer: