tisdag 30 november 2010

Sjukstuga

Lillan fick feber igår kväll, hon har haft mellan 38,5-39,7.. stackarn! Och tandköttet är alldeles rött! Febern går inte ner så mycket heller.. 2,5 ml är till ca 5 kg barn, 5ml är till 10kg, jag ger 2,5, kanske skulle ge lite mer eftersom lillan vägen typ 8kg! Hon kan inte komma till ro och grinar i sömnen.. Har inte blivit så mycket sömn här inatt och idag kan jag säga + att jag gick upp 04:30 i går morse.. Magnus jobbade inatt också! Pricken över i:et! Stumpan sov en stund ute på f.m (2 timmar) så det var skönt för henne.. jag kunde förstås inte sova, låg bara och vred och vände mig hela tiden drygt! Ska försöka sova en stund nu medans Magnus ändå är hemma, man vet aldrig hur natten blir! Han jobbar ju sista natten nu..

Tycker så synd om de små! Önskar jag kunde ta över så fick hon vara frisk..

Inga kommentarer: