söndag 19 december 2010

Morgonbabbel

Jag och flickan min steg upp vid halv sju.. Tände fjärde ljuset och gjorde i ordning kaffe oh skinksmörgås åt mig och minismörgåsar åt Majken med smör och leverpastej. Hon älskar smörgås, nu vet hon att när vi kliver upp så får hon kladda lite :) Det blir jättekladdigt, men vad gör väl det? Det är nog nyttigt att öva motoriken "ta tag i smörgås lagomt mjukt så vi inte klämmer den i handen-för den mot munnen-om jag har riktigt tur så kommer hela dit in, andra är i handflatan" :)

Det är sååå mysigt att se, utveklingen varje dag.. Hon går/springer nu när man håller henne i händerna.. Moster Malin sa att hon liknade henne när hon går i klackskor på fyllan.. (Lyfter på fötterna lite högre lixom) URGULLIGT!! Majken älskar speglar och vi har lite spegellekar för oss.. Varje gång vi är klar inne på toan så speglar vi oss i närbildsspegeln, hon tycker det är så kul hihi gobiten. Så bra att vi har öppen planlösning här hemma, hon kan spatsera så gott hon vill på hela övervåningen.. Så länge det inte blir tyst.. hihi då blir man orolig., Antingen har hon hittat på hyss eller någe annat.. Det var tur att vi inte skaffade riktig gran i år, Majken är där och pillar hela tiden.. drar i glittret och misshandlar tomten som står bredvid.. Han är lika hög som henne typ.. En gång fastnade hans stav i hennes gåstol och han släpades omkring efter golven här hemma :)

Hon får julklappar ändå, det vet jag! <3

Inga kommentarer: