måndag 10 januari 2011

Snart börjar vardagsrutinerna på riktigt!

Slog mig igår att jag måste söka dagis till hösten så nu är det gjort! Slog mig också att de här snart 8 månaderna har gått så hima snabbt! Vart tog bebistiden vägen lixom? :) Majken har blivit så stor, traskar på för fullt när man håller henne i händerna, hon står även när man bara håller i en hand! lillstumpan! Även om det kommer dröja ett tag tills hon går så står det inte på.. man hinner inte med!

Dags att planera föräldradagarna också, det har jag dragit mig för, har kännts så långt bort.. men snart börjar verkligheten och arbetet kallar. Magnus ska iallafall vara hemma med stumpan i 2 månader, och då ska jag jobba heltid är det tänkt. Hoppas vi får gemensam semester också! iaf någon vecka.. Sen när gumman börjar dagis så ska jag gå ner till 75% det är det jag vet än så länge.. När börjde era barn dagis? Hur länge räkte era mammadagar? Jag har gjort av med 190 st nu (tar ut 4-5 per mån).. ska få av Magnus också. Aja får se när vi planerat lite så får jag säga till jobbet när jag kommer tillbaka.. hihi till sommaren tror ja. Sen jobbar man i ett år eller nå innan det är dags för nr2 ;)

Mycket att tänka på nu, ska se till att njuta av varje minut nu med älsklingsgumman! :) Våren får gärna komma också :)

Inga kommentarer: