onsdag 21 december 2011

Dan, före dan, före doppare-dan :)

Julafton närmar sig med stormsteg, längtar! Hoppas snön ligger kvar bara..

Idag var jag och köpte en 120 säng på Jysk, för pengarna jag fick när jag fyllde, så nu äntligen har vi en 2,0m`s säng, (80+120=200) bara tagit sedan i somras då jag fick ideen, men bättre sent än aldrig ;) Morfar ska få klura lite hur vi ska förlänga våran huvudgavel, som jag älskar, vill inte ha en ny helt enkelt!
Första natten i nya sängen, ska bli najs..

Sitter och kollar på "Jul med Ernst" nu medans också, men är det bara jag som tycker att det bara blir fööör mycket kreativitet ibland, är alldeles som om någon stressar på karln "Svenskarna gillar dig, gör mer galna grejer". Nä, han var bättre förr, men ändå mysigt!

Griljerade en liten skinka på 1,5 kg igår, hade Carina, Rikard och Wilma på lite julmys med gröt och glögg och skinksmörgås igår kväll.. Vi åt, och åt och åt.. liten snutt kvar av skinkan idag ;)
Ska göra en ny i morgon igen. Den är ju som godast när den är nygjord så.. Bara vi har på julaftonsmorgonen :D

Åh nu lääängtar jag tills på julafton... Hela famljen samlad!
Fast ändå så skulle man vilja dela på sig.. man blir aldrig riktigt nöjd. I 3 delar skulle vara perfa.. 1 hos mamma, 1 hos pappa och en hos svärmor :)

Pusspuss

Inga kommentarer: