söndag 20 maj 2012

Kille eller tjej? :)

Min lilla skrutta ramlade igår och fick sockerlådan på överläppen, så nu har hon liten fläskläpp, hon började tillochmed blöda :/ Man lider med sina barn när de gör illa sig.. huvva!
Att på tal om mat, äter era barn bra eller dåligt? Det är inte bra för mina nervösa nerver, när ungen knappt smakar på maten ibland.. Hela ens liv går åt till att tänka på att ge henne något att äta. Drygt är det, man blir stressad! Även om jag vet att hon inte är underviktig eller så, hon äter det hon vill helt enkelt. Tur är dricker hon massor iaf och frukt går alltid hem :) De äter ju när de är hungriga, precis som oss vuxna..

I fredags var vi på jubileumsfesten och det var skitbra. Artisterna, maten och sällskapet förstås :) Hade gått jättebra med Majken hemma hos min mormor och morfar också! :) Bra, så kan jag föda sen i lugnan ro, för det är dit vi kommer överlämna henne då..

Sover dåligt om nätterna gör jag nu å, går väl upp ca 3-6 grr och kissar.. Stor och otymplig känner jag mig också. Känner igen mig själv så mkt från förra gången. Svullet ansikte och magformen.. Det blir nog en tjej till tror jag! Det visar sig.. snart hoppas jag.. vill att tiden ska gå fortare, 34 dagar kvar idag!



" Barnet är i princip helt fullgånget och väger ca 2,8 kg. Längden är ungefär 34 cm från huvud till stjärt. De sista veckorna ska barnet äta upp sig för att klara livet utanför livmodern. Vid det här laget har du märkt att barnets rörelser har förändrats, vilket beror på att det är trångt i livmodern. Du känner antagligen bara benen och fötterna som sparkar, huvudet som studsar mot bäckenbotten och armarna med svagare rörelser. Dock brukar rörelserna upplevas som kraftfullare och tydligare. Ofta kan man se konturerna av en armbåge eller häl som putar ut mot huden."

Inga kommentarer: