lördag 26 maj 2012

Klumpo

27 dagar kvar till BF och jag håller allvarligt på att spricka! Huden är såå spänd på magen och jag är så otymplig. Fötterna värker och känner mig allmännt gnällig. Nu vill jag att h*n kommer ut!

Har varit i Valbo idag och köpt morsdagspresent, och lite kläder åt Majken. Får dåligt samvete att jag inte köper så mkt babykläder. Men jag vet hur det var sist, inte vela man använda vita och gråa plagg när man väl fick en tjej, då vare bara tjejkläder som gällde. Och det finns så mycket fiiiiint både till tjej/kille. Så jag ska vänta :) Första kläderna finns redan iaf. Majken satt mittemot mig på Sibylla idag och åt. Det kändes som om jag var och lunchade med en kompis för tusan, hon satt still, pratade lite, kollade in folk och åt. Mitt gohjärta, börjar bli så stor! :)

I år är första året jag och Magnus inte kommer åka utomlands på 10 år.. Vi har åkt 1-2 grr per år, och då har vi iår bestämt oss för att åka hela familjen i Sverige istället. Vi ska hyra husbil :) Mysigt kommer det bli, som attan. Kan man stanna när ungarna blir rastlösa och leva lite campingliv :) Småland blir det iaf.. Sen vill jag åka längst kusten och havet, stanna där man känner fört! :) Kommer bli awesome!

Längtar till lillen kommer, tills jag kan ligga normalt, sätta mig upp snabbt, gå snabbt. Undrar om jag ens kommer bli smal igen, känns inte så.. Blää på att vara uppsvälld och klunsig!

2 kommentarer:

Maria Berglöv sa...

Hela vår familj har varit på campingsemestrar många somrar när jag och Anna var yngre. Kan varmt rekommendera Karlsborg camping som ett ställe att stanna på när ni reser mot Småland, det ligger bara fem mil från Örebro - alltså perfekt att stanna till vid och sova en eller två nätter på när man är påväg söderut. Tar cirka 5 timmar i lagom tempo med några stopp att åka dit.

Nära till mindre matbutik, kort gångavstånd till Göta Kanal där man kan ligga på filt, äta glass och titta på när båtarna när passerar genom kanalen ut mot havet, långgrund strand och lekpark! :D Jag och Anna, och mamma och pappar, har älskat det stället! :) Bara ett litet tips :D

Anonym sa...

Haha, menade inte ut mot havet utan ut mot sjön: Vättern!