onsdag 15 september 2010

Rulla vagn!

Har varit hemma nu och kurerat oss i snart 1 vecka, vi matchade in det bra med att vi ändå inte har någon bil (förutom lillisen).

Under denna vecka så har jag och lillan tillsammans fått in jättebra rutin med vagnen!!! Hon sover härmed 1-2 grr i vagnen ute på baksidan. Hon sover nu! Igår och förrgår sov hon 3 timmar i sträck. Fastän hon är lite hostig och lite snorig så klär jag på henne och ställer henne i lä + att hon har duntäcket i. Det är bra med frisk luft,och barnen blir så pigga o glada när de vaknar! Är så glad, för nu hinner jag med mig själv också, tvätta håret, laga mat osv.. Kanske man har ett någorlunda städat hem också när man får impuls-främmande så man slipper skämmas.

Nu har jag hunnit tvättat håret, ska ta tag i tvätten och i disken.. kanske att jag hinner damma och damsuga? :) Gillestugan skurade jag igår, strök gardiner, allt medans lillan var med och var så nöjd och låg på golvet på en filt och jollrade och myste med sin favvoleksak Alva :)

NU sätter jag fart, man vet aldrig när lilli vaknar, och då vill jag ju mysa med henne! inte städa..hihi

Inga kommentarer: