måndag 4 oktober 2010

Kalas x2

Idag ska vi fira morfar igen, vi ska äta Grekisk buffe! Drömde om det inatt tillochmed... Guuuudars så gott!

´Magnus gick av natt nu i morse och är ledig nu i några dagar, myyyys! Majken blir bara härligare och härligare, hon ser helt överlycklig ut jämt när Magnus kommer hem, skrattar och skriker till.. hihi.. Ens hjärta smälter verkligen då! Hon blir så stor våran lillgumma.. Sitter i sin matsol nu kortare stunder (med dyna såklart), äter banangröt på förmiddagen, ocfh ibland lite smakis även på eftermiddagen.. Favvisen är morot eller majs/potatispure :) Ammar henne fo´rtfarande, är lite häpen över att min mjölk fortfarande kommer, då jag tydligen inte har det i mina gener.. Kanske är för att hon får mat ganska tätt, hon får äta när hon är hungrig helt enkelt! Nöjd tjej är hon! :)

Just nu ligger hon o myser här intill mig.. vid halv nio ska hon få gröt, sen blir det på med ytterkläderna och sen blir det morgonpromenaden på 50 min! Har en sån mysig väg att gå, det är så tyst, bara skog runtom och lite dålig asfalt (perfekt insomningsväg, då det guppar så bra!)

Måste även göra höst på gården nu när Magnus är ledig, tvätta fönstren och så innan det blir kallare.. Måste även in til Valbo någon dag och köpa nya skor, eller stövlar.. vill ha rid-mc modell, lite mittimellan. Har hittat ett par från Timberland, men ska kolla runt en extra gång då 1700:- är lite väl saftigt för ett par skor för en mammaledig tjej!

Inga kommentarer: