onsdag 6 oktober 2010

Jabadabado

Nu har trollmor lagt sitt enda trollbarn, som jag älskar så, bästa stunden på dagen tror jag är kvällarna, när vi myser i soffan och hon somnar i min famn medans vi tittar på "halv åtta hos mig". Fast iofs så älskar jag även mornarna, när hon mitt lilla hjärta alltid är pigg som en nötkärna! Hon är lite utav en rutinmännsiska i miniatyr, kul när man lär känna sitt barn utan och innan. Hoppas hon tycker det är lika kul att lära känna mig ;)

Idag låg vi till kvart i åtta, åt frulle, lillan åt sin gröt vid niotiden, och sen när hon somna i vagnen åkte jag in till Sandviken (Majken har haft en pappadag idag) till Jenny och vi och Nellie brumma in till Gävle, kolla lite på utförsäljningen på Estraden, bara skit tyckte ja..Sen åkte vi till Barnens hus.. Jenny köpte julklappar till en sovande Nellie i vagnen. Tror vi var inne där i 1 timme :) Jag fick med mig en nappflaska från MAM, 4st dregglisar från danska Pippi i klara och fina färger, 8 småportionsmatlådor för barnmat, en mjuk skallra i limegrönt från Jabadabado, och en hakklapp med ficka i plast från Rätt Start, som hon ska ha när hon käkar mat, det blir ganska kladdigt när fingrarna ska in i munnen emellanåt ;) Efter det bar vi hemmåt och jag handlade på Coop innan jag for hemmåt igen, hann vara hemma i 20 min så kom mina älsklingar hem..

 

Är ju brunhårig nu, eller ska vara.. lite dåligt med färg på vissa ställen så man ser gråhårig ut, ska lägga i mer i morgon!

Fick inbjudan till Föräldragrupp idag, kuuuul det ska bli!!! Har man något att pyssla med om dagarna. På fredag ska vi gå på babysången i Sandviken också, Jenny & Nellie och Carina & Wilma skulle också med KUUUUUL!

Inga kommentarer: