torsdag 7 oktober 2010

Vad lägger ni era pengar på?

Satt och funderade hur folk väljer att lägga sina pengar på.. Klart jag tycker om att shoppa!! Men jag personligen lägger hellst mina sparade pengar på upplevelser och resor, jag får ut mer av det och mår bra av att minnas tillbaka på härliga upplevelser, än att köpa dyra prylar (döda ting), självklart så måste man ha vissa saker, men att köpa senaste mobilen eller tv:n ger mig ingenting. Men en resa med mina nära? ABSOLUT energikick! Och sånt lever man länge på..

Just att man också SPAR pengar och köper/göra saker på mår man nog också mycket bättre på! Alla våra resor, möbler och rustpengar är pengar som vi sparat ihop! Våra 3 New York resor till exempel.. vi har spenderat över 100.000:- på dessa 3 resor (Hotell+flyg+fickpengar) men inga lån har vi, och massa goa minnen, NYC är en del av oss nu. Något jag kan må riktigt dåligt över, är att varje månad  när man tar ett mobilabbonemang.. 300:- varje månad i 24 mån.. Sen när man haft den i några månader så tröttnar man och vill ha en ny ändå! Det är bortkastade pengar tycker jag.. Då köper jag hellre en kontant! Eller vad tycker ni??? tar ni sms lån för döda ting? Som man mår bra av för stunden? Eller spar ni ihop pengar och gör något kul istället?

Tell meeee!!!

Inga kommentarer: