onsdag 29 december 2010

2 tips!

Ett smart tips när man är i affären med barnvagn och inte kan packa så tungt.. GÅ 2 VÄNDOR :)

Tog en vända med Majken på förmiddagen, handlade lite på "hemvägen", Majken somnade såklart.. Sen gjorde jag i ordning mat, gav henne mat sen när hon vaknade, sen efter en stund blev hon trött igen och jag glömde typ hälften på inköpslistan, så vi klädde på oss, iväg.. gick endast till affären denna sväng, köpte resten.. Majken tar nu sin skönhetssömn igen och jag fick äta ( i lugn och ro, får man säga så?) och maten var sådär lagom varm när jag kom hem. kycklingfile med egengjord gorgonzolasås och kokt potatis, mumma!

Måste även få tipsa om en fantasktisk grej som Magnus var iväg och köpte igår.. Ni som har kamin/öppen spis, känner kanske igen er när värmen inte sprider sig i hela huset, utan endast vid den...

Ecofan, heter den lilla fläkten som sprider värmen från kaminen till resten av huset.. Vi har inga element typ alls i vårat hus, så i köket är det mellan 17-19 grader vintertid.. Idag eldade jag, gick min prommis, och när jag kom hem så hade det ökat 1 grad! Sa jag att fläkten drivs endast av värmen från kaminen?? (inge el och inga batterier).. Och det blir inge ljud av den ens.. Bra köp, och dessutom tycker jag att den är lite snygg :)

Ca 2000:- kostar den, finns olika strl, vi har den stora! Bra investering, vi märker redan skillnad!

Inga kommentarer: