fredag 3 december 2010

Friskis!

Lillan är frisk igen.. Somnade som vanligt igår 19:30 och vaknade lite efter 6 i morse! Inga tänder än, men det kan ju ta tid har jag hört.. Får vänta och se! Hon somnar numer också inne i vagnen, slipper det vara en stress om det är jättekallt ute.. Igår när det var 22 minus ville jag inte lägga ut henne.. Skitbra ju! + att hon sover i bilen också, ett plus är ju om man ska till någon eller åker hem så hon kan fortsätta sova. Går ju inte om man ska till någon som bor i lägenhet, då lär man ju lämna bilen.

Blev ett glas vin igår, mysigt och gott var det! Idag ska jag och mina 2 hjärtan åka till Gävle och gå på stan lite.. 2 julklappar ska iaf inhandlas till lillan, som jag vet nu.

Att bero på vällingen, har läst att man ska vänja barnet först med några skopor i ersättningen när man börjar, tog upp det på BVC när jag sist var där, men min BVC tjej tyckte inte det behövdes. Så jag gjorde i ordning 2 dl välling.. Hon fick i sig endast 1 dl och sov oroligt och vaknade och grinade den natten. Sen har jag kört nu i ca 5 dagar, att jag blandar hälften ersättning och hälften välling, hon har då druckit upp allt (då hon inte var jättesjuk då), och då har det inte varit några problem! Så med mina små erfarenhter så vänj de små magarna i början i några dagar för att undvika magknip på natten, ett litet tips bara!.. Ville bara skriva det!

Inga kommentarer: