fredag 8 juli 2011

TGIF

Igår fick man mycket gjort här hemma.. Magnus dammsög hela huset, jag rensade ogräs ute och klippte gräsmattan, planterade om mina 4 tomatplantor till större krukor, tvättade och vattnade!
Idag har jag oljat in bänkskivorna i köket och duttat på murstocken (det sista).


Den här mammalediga sagan är påväg mot sitt slut för denna gången, börjar jobba igen om 2 veckor! Nu är det Magnus tur att vara hemma i 2 månader, innan sessan börjar på dagis i mitten av september. Vet att han ser fram emot det, och varje gång man blir självisk och tänker att "jag vill vara hemma mer" så är Magnus så himla värd att vara hemma med henne :) Tänk, när hon var nykläckt.. då gnällde han inte ens när han åkte till jobbet och slet in pengarna, så fyy mig om jag ens gnäller nu! :p hihi..
Står väl inte på förrens man går hem igen :D
Även fast alla tjatar om att "Jobba 100%, så du får bra mammapenning vid nästa barn", så tänker jag jobba 80%, det är inte värt det, pengar är inte allt, men det är Majken!
Detta år har det hänt så mkt, inte bara med Majken, även med mig.. Tänker och prioriterar annorlunda, är inte ens intresserad av vissa saker.. Barn är livet! Vad gjorde jag före lixom? Tycker om mitt liv som mamma, och ser fram emot vardagen nu, jobb, dagis och lediga dagar hihi..
Sen har jag Turkietresan att se fram emot! Weeee..

1 kommentar:

Sandra sa...

de räcker faktisk med att jobba en månad på hundra procent, för jag hade inte jobbat ett helt år och då sa de att jag bara skulle ta en lön och ta de gånger 12 :) så va lite ledig och gå in 100% precis innan det är dags för nästa. jag håller med de är så skönt att va hemma med de