måndag 14 maj 2012

2 års kalas-förberedelser!

2 års dagen närmar sig här hemma.. Mulet väder idag och gumman har sin dagisdag idag, så vad passar inte bättre med lite bak? Bulldegen står på jäsning! Har beslutsångest över tårta.. Klart flickan ska ha en med grädde och jordgubbar när det är jordgubbstider. Men vill även göra en med masipan. Verkar ändå som om folken inte kommer samma dag så det blir ju perfa ;)

Tänka sig att för två år sedan var jag hög-höggravid! Istället för bara höggravid.. hihi. Tankarna kommer sakta men säkert, men jag försöker inte att tänka på vad som komma skall, (det onda). Tar det som det kommer, men hoppas jag slipper gå över så himla länge. 39 dagar kvar till BF idag förresten :) Man håller knappt räkningen nu.. barnmorskebesöken är färre och ja, full rulle hela dagarna, men jag älskar det ändå, även om humöret inte är på topp jämt. Igår var vi i Dalsäng hos Jenny och Nellie.. vem tror ni kutar iväg ut på grusvägen, och kutar snabbt? Höll inte på att springa ikapp na innan vägen.. Höll i magen och bara kutade för livet.. Jag kunde knappt andas efteråt! Majken bara skratta hon, sen övergick det i vrål och grin då jag avbröt hennes plan. Fattar inte de som är ute och joggar med magen, GRYMT obehagligt tycker ja.. Får sammandragningar på en gång också.
En månad kvar sen ska jag fan jogga i skogen och göra sommarskriket! :p

Nej nu blir det en Cappuchino i Tassimon, innan degen jäst färdigt.

Inga kommentarer: