fredag 20 maj 2011

Svar på tal!

"Problem vid matbordet! Är barnet så upptaget att det förlorat intresset i måltiderna? Har barnet, som tidigare åt ordentligt, blivit kinkigare för varje dag? Oroa dig inte, det är ett normalt beteende för en ettåring. Mat är inte den stora grejen just nu. Nu är det prata och gå som gäller, och att äta är inte tillräckligt kul! Ta det lugnt. Tillväxten börjar sakta ner och med allt bebisfett som lagrats har barnet tillräckligt med bränsle för att klara av dagen."

Kanske hönsmamma-Linda kan sluta fundera och grubbla över det. Tack pampers nyhetsbrev!!!


Också detta stod med;
"Tips för föräldrar Nu har du varit förälder i ett år och det är på tiden att du belönar dig själv. Kanske en weekendresa eller en övernattning med bästa kompisarna är på sin plats. Gör det till något minnesvärt. Kanske din partner vill ge sig iväg på något liknande? Oavsett vad du gör är det viktiga att du har kul och glömmer bort dina föräldraplikter för en stund.
Det kan vara lite besvärligt att resa med småbarn. Oavsett om det bara handlar om en snabbtur till stormarknaden eller en längre resa till vänner och bekanta är det ofta bra med en leksak eller något att tugga på som distraktion. På längre resor kan de vuxna turas om att sitta där bak och roa ditt barn. På så sätt kan du minska risken för skrik och bråk så du blir distraherad."

Jag är så glad att jag inte avstår saker för att jag haft med mig Majken. TVÄRTOM hon är nu van att följa med överallt, att resa kommer gå skitbra, jag bara vet det! :)

Inga kommentarer: